Liken of juist niet?

Door Karin Elshout van Gaal 

We leven in een tijd waarin veel bedrijven zichzelf zichtbaar maken op social media. Ik zie allerlei Blogs, Vlogs en filmpjes voorbij komen en ik wil het met jullie eens hebben over het fenomeen ‘Like’ op Facebook. Hoe ga jij hiermee om? En daarvoor heb ik een aantal  vragen voor jou als ondernemer:

  • Like jij alleen privéberichten of like je ook berichten van collega’s/concurrenten?
  • Like jij Blogs en of Vlogs van de concurrent?
  • ‘Durf’ jij een bedrijfspagina van een gelijkwaardig bedrijf als het jouwe leuk te  vinden?
  • Like jij, vanuit je professioneel YouTube kanaal een filmpje van een gelijkwaardig bedrijf?

Liken of juist niet?

Ik like wat ik de moeite waard vind, anders niet (tenzij ik het niet gezien heb), ik like concullega’s die ik ken en waar ik met een gerust hart mensen naar doorstuur die niet bij ons thuis horen. Ik like ook de berichten (filmpjes, vlogs en blogs) en bedrijfspagina’s van mijn concullega omdat ik erin geloof dat er genoeg is voor iedereen. Natuurlijk zijn er ook mensen die uitspraken doen als: “iemand kan zijn geld maar 1 keer uitgeven en dan liever bij mij dus ik like mijn concurrent niet op Facebook”. Ik snap wat ze ermee bedoelen maar ik voel en geloof het totaal anders.

Voor mijn gevoel er momenteel sprake van een angstcultuur en hoe mooi zou het zijn als we daar met z’n allen uit kunnen stappen zodat we een cultuur van overvloed creëren. Zodat we bijdragen aan een cultuur van gezonde concurrentie met het diepste vertrouwen in onszelf. Ik geloof oprecht dat Kaber, dat Bernard en ik, met onze missie en visie de mensen aantrekken die bij ons horen te zijn, evenals het feit dat ik geloof dat diegenen die niet bij ons thuis horen de juiste keuze zullen maken voor onze concullega’s.

Reageren mag :)

 

 

 

 

Comments are closed.